Om föreningen

Brf Tåkern 1&2

Brf Tåkern 1&2 består av två fastigheter, Tåkern 1 och Tåkern 2, med totalt 31 bostadsrättslägenheter fördelade på fem trapphus. Det finns även kvar en hyresrätt från innan omvandligen 1997, och en lokal som hyrs ut. Fastigheterna ligger på Borensvägen 26 - 34 i Årsta, en väldigt central och populär adress. De flesta lägenheterna är tvåor, men det finns även en del treor. Föreningen är liten och har en stark grannskapskänsla med plats för de som vill engagera sig i sitt boende.

Samtliga lägenheter har ett källarförråd, och det finns även ett fåtal extraförråd som föreningen styr ut. Föreningen har fyra stycken parkeringsplatser som hyrs ut till specifika medlemmar. Information om hur man anmäler sig till köer till dessa finns här.

Tvättstuga finns i båda fastigheterna, med tvättmaskin, torkskåp, centrifug och mangel.

Styrelsen träffas cirka 10 ggr per år, och väljs på årsstämman som vanligtvis hålls i maj/juni.

Föreningen tillhör Bostadsrätterna och har SBC som ekonomisk förvaltare. Detta kan innebära bra erbjudanden även för dig som individuell medlem, se deras hemsidor för aktuella erbjudanden.